Carta al professorat associat: Sóc precària, vull TransFormar la UB

Reproduïm aquest missatge de l’Assemblea de Professorat Reclamant de la UB, com hem fet sempre des de la seva creació, i expressem de nou als nostres companys i companyes de l’APR tot el nostre suport. Amb l’APR, la COS i CGT-PPA componem TransFormem UB al comitè d’empresa de PDI-Laboral de la UB el dijous 27 d’octubre.

***

Benvolguda companya, benvolgut company,

Em presento. No importa el meu nom, perquè ja em coneixes, sóc professora associada, o professor associat, igual que tu. He passat la meitat de la meva vida formant-me i fent recerca a la universitat, per arribar on sóc.

I on sóc, desprès de 5 anys treballant com a associada? O potser 15 anys fent d’associat? Facultat de Belles Arts, de Biologia, d’Història… sí, hi sóc en totes, i en algunes formo part d’un col·lectiu encara més nombrós que el professorat estable. Faig 18 crèdits de docència, o potser 12, però sempre engrescat i amb il·lusió, perquè tinc ganes de seguir aprenent i ensenyar el que sé. Quan em queda temps lliure, faig recerca que la UB no reconeix ni remunera, igual que et passa a tu. Potser estic acreditada, o encara estic fent la tesi doctoral, però les classes absorbeixen tant temps que avanço molt lentament i em sento contínuament angoixada. Això sí, la docència m’agrada molt, si no, no aguantaria tant en aquesta situació. M’entens, oi?

Perquè, per tot això… cobro 510€ al mes. O potser en cobro 337. El cas és que amb aquests diners he de pagar el lloguer, menjar, desplaçar-me… Abans vivia sol, ara llogo una habitació en un pis compartit, quin remei. Amb 34 anys!!! O amb 29, o 42… A vegades, a l’estiu treballo per poder mantenir-me a l’hivern, com les xitxarres, o sigui que no tinc vacances. No sé com ho faig, com ho fem, els amics em diuen que hauria de buscar feina de comptable. Res de pensar a tenir fills, el professorat precari deu ser el col·lectiu laboral amb la taxa de natalitat més baixa… com podem mantenir una família si no arribem ni a pagar un lloguer?

Un dia qualsevol de la setmana és trepidant. Suposo que a tu també et passa. Surto de casa a les 7h i quan arribo a la facultat, si tinc sort, faig totes les classes en horari de matí. Així a les tardes puc treballar de cambrera. O potser de vigilant d’un pàrquing. O potser em desplaço fins a Tarragona a fer classes en una altra universitat, dos dies a la setmana. Puc arribar a estar fent 3 feines alhora. O fins i tot, a pagar-me la quota d’autònoms per justificar que tinc una feina fora de la universitat, que si no, la UB no em renova el contracte al setembre…

La meva mare se sent molt orgullosa de mi quan diu que sóc docent universitària. Però jo sé que el meu contracte és un frau. No sóc ni més ni menys que ningú, però mereixo viure dignament. I tu també. Per això porto dos anys lluitant, o potser cinc mesos, o potser simplement he arreplegat forces per poder visibilitzar la meva (la nostra) situació en els consells de departament… O no, però mira, aquesta setmana he decidit donar el pas de dipositar un vot en una urna. Perquè estic farta, perquè estic fart. Vull canviar les coses.

I què vull? Segurament el mateix que tu. Vull un plat a taula, senzillament. No haver de patir per arribar a final de mes. Vull que el dia torni a tenir 24 hores i que tornin a existir els caps de setmana. Vull no sentir-me estafada per la institució pública per a la qual treballo. Que ningú sigui expulsat de la universitat, ni treballadores ni estudiants, i que la UB pensi en la qualitat de l’ensenyament i no en el benefici econòmic. Vull un sou digne i estabilitat laboral. Vull seguir investigant i fent docència a la UB. Perspectives de futur, ni més ni menys. Respirar!!!

Som més de 2.000 precàries, volem una vida vivible.

Som més de 2.000 precaris, juntem-nos per TransFormar la UB!!!

Assemblea de Professorat Reclamant – APR

https://professoratreclamantub.wordpress.com

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

